23 Aralık 2008 Salı

Ama, eğer...


Şimdiki moda bu...

Ama, eğer... Bu iki sözcük onun için diğer olasılığı araştıran soru kalıpları. Yani bunları soracak ki diğer olasılığın ne olduğunu öğrenecek. Örnek diyaloglara buyrun:
Ben: Eren boya kalemlerinle resim yapalım mı?
Eren: Yapalım. AMA EĞER resim yapmazsak?
Ben: Resim yapmazsak oyun hamurlarıyla oynarız.
Eren: AMA EĞER oyun hamurlarıyla oynamazsak?
Ben: O zaman başka birşey yaparız.
Eren: Başka birşey de yapmazsak ?
Ben: ?!
---
Ben: Otobüslü tişörtünü mü giyersin yoksa kırmızıyı mı?
Eren: Otobüslüyü giymiyceeemm!
Ben: Kırmızı tişörtünü mü giyeceksin o zaman ?
Eren: AMA EĞER kırmızıyı da giymezsem ?
Ben: Otobüslüyü giyersin
Eren: Yok yok ben geçersiz düğmesine bastım ikisi de boşa gitti
Ben: (yine) ?!
Bakalım bu işin sonu nereye varacak? O zaman ben de Eren gibi şöyle demeye başlıyorum: AMA EĞER bir yere varmazsa...

Hiç yorum yok: